Friday, October 14, 2011

khas buat yang tengah bercintan-cintun

assalamualaikum...

weee.. haaa, tengah buat apew tu u oulss..? da makan kew? haaa..? blom makan lagi? laaaa, kenapa korang tak makan lagi niew? ehh3x.. xdew selera nak makan lak..? kenapa ya..? haaaaa, buat korang2 yang tengah hangat bercintan-cintun 2 mesti da xdew selera nak makan kan? heee, bak kata orang dulu2..



makan tak lalu,
mandi tak basah,
hidup xmenentu,

daan.. ape lagi ae korang? anis da xingat.. hahaaa, biase lar korang da lama da tak berpantun. hehee.. haaa, khas buat remaja2 kat luar 2.. ehh3x, bukan remaja jer kan? hehee, yup, khas buat orang yang baru bercinta atau tengah bercinta atau sentiasa dlm alam percintaaaaan mat cintan.. yg suka angau2.. dan angan2.. hahahahaha! korang baca lar yang anis nak share kat korang niew.. owkay? jom kite baca sama2 tao..

1] Orang yang mencintai kamu tidak pernah mampu memberikan alasan kenapa dia mencintai kamu. Yang dia tahu di hati dan matanya hanya ada kamu satu-satunya.

2] Walaupun kamu sudah memiliki teman istimewa atau kekasih, dia tidak perduli! Baginya yang penting kamu bahagia dan kamu tetap menjadi impiannya.

3] Orang yang mencintai kamu selalu menerima kamu apa adanya, di hati dan matanya kamu selalu yang tercantik walaupun mungkin kamu merasa berat badan kamu sudah bertambah.

4] Orang yang mencintai kamu selalu ingin tahu tentang apa saja yang kamu lalui sepanjang hari ini, dia ingin tahu kegiatan kamu.

5] Orang yang mencintai kamu akan mengirimkan SMS seperti 'selalmat pagi', 'selamat hari minggu', 'selamat tidur', 'take care', dan lain-lain lagi, walaupun kamu tidak membalas SMS-nya, kerana dengan kiriman SMS itu lah dia menyatakan cintanya, menyatakan dalam cara yang berbeda, bukan "aku CINTA padamu", tapi berselindung ayat selain kata cinta itu.

6] Jika kamu menyambut hari tahun dan kamu tidak mengundangnya ke majlis yang kamu adakan, setidak-tidaknya dia akan menelefon untuk mengucapkan selamat atau mengirim SMS.

7] Orang yang mencintai kamu akan selalu mengingat setiap kejadian yang dia lalui bersama kamu, bahkan mungkin kejadian yang kamu sendiri sudah melupakannya, kerana saat itu ialah sesuatu yang berharga untuknya. dan saat itu, matanya pasti berkaca. kerana saat bersamamu itu tidak bisa berulang selalu.

8] Orang yang mencintai kamu selalu mengingati setiap kata-kata yang kamu ucapkan, bahkan mungkin kata-kata yang kamu sendiri lupa pernah mengungkapkannya. kerana dia menyematkan kata-kata mu di hatinya, berapa banyak kata-kata penuh harapan yang kau tuturkan padanya, dan akhirnya kau musnahkan? pasti kau lupa, tetapi bukan orang yang mencintai kamu.

9] Orang yang mencintai kamu akan belajar menggemari lagu-lagu kegemaran kamu, bahkan mungkin meminjam CD milik kamu, kerana dia ingin tahu apa kgemaran kamu - kesukaan kamu kesukaannya juga, walaupun sukar meminati kesukaan kamu, tapi akhirnya dia berjaya.

10] Kalau kali terakhir kalian bertemu kamu mungkin sedang selesema, atau batuk-batuk, dia akan sentiasa mengirim SMS atau menelefon untuk bertanya keadaan kamu - kerana dia bimbangkan tentang kamu, peduli tentang kamu.

11] Jika kamu mengatakan akan menghadapi ujian, dia akan menanyakan bila ujian itu berlangsung, dan saat harinya tiba dia akan mengirimkan SMS 'good luck' untuk memberi semangat kepada kamu.

12] Orang yang mencintai kamu akan memberikan suatu barang miliknya yang mungkin buat kamu itu ialah sesuatu yang biasa, tetapi baginya barang itu sangat istimewa.

13] Orang yang mencintai kamu akan terdiam sesaat, ketika sedang bercakap di telefon dengan kamu, sehingga kamu menjadi bingung. Sebenarnya saat itu dia merasa sangat gugup kerana kamu telah menggegarkan dunianya.

14] Orang yang mencintai kamu selalu ingin berada di dekat kamu dan ingin menghabiskan hari-harinya hanya dengan kamu.

15] Jika suatu saat kamu harus pindah ke daerah lain, dia akan sentiasa memberikan nasihat agar kamu waspada dengan persekitaran yang boleh membawa pengaruh buruk kepada kamu. dan jauh dihatinya dia benar-benar takut kehilangan kamu, pernah dengar 'jauh dimata, jauh dihati?'

16] Orang yang mencintai kamu bertindak lebih seperti saudara daripada seperti seorang kekasih.

17] Orang yang mencintai kamu sering melakukan hal-hal yang SENGAL seperti menelefon kamu 100 kali dalam masa sehari. Atau mengejutkan kamu di tengah malam dengan mengirim SMS. Sebenarnya ketika itu dia sedang memikirkan kamu.

18] Orang yang mencintai kamu kadang-kadang merindukan kamu dan melakukan hal-hal yang membuat kamu pening kepala. Namun ketika kamu mengatakan tindakannya itu membuat kamu terganggu dia akan minta maaf dan tak akan melakukannya lagi.

19] Jika kamu memintanya untuk mengajarimu sesuatu maka ia akan mengajarimu dgn sabar walaupun kamu mungkin orang yang terbodoh di dunia!. bahkan dia begitu gembira kerana dapat membantu kamu. dia tidak pernah mengelak dari menunaikan permintaan kamu walau sesukar mana permintaan mu.

20.Kalau kamu melihat handphone-nya maka nama kamu akan menghiasi sebahagian besar INBOX-nya. Dia masih menyimpan SMS-SMS dari kamu walaupun ia kamu kirim berbulan-bulan atau bertahun-tahun yang lalu. Dia juga menyimpan surat-surat kamu di tempat khas dan segala pemberian kamu menjadi benda-benda berharga buatnya.

21] Dan jika kamu cuba menjauhkan diri daripadanya atau memberi reaksi menolaknya, dia akan menyedarinya dan menghilang dari kehidupan kamu, walaupun hal itu membunuh hatinya.

22] Jika suatu saat kamu merindukannya dan ingin memberinya kesempatan dia akan ada menunggu kamu kerana sebenarnya dia tak pernah mencari orang lain. Dia sentiasa menunggu kamu.

23] Orang yang begitu mencintaimu, tidak pernah memaksa kamu memberinya sebab dan alasan, walaupun hatinya meronta ingin mengetahui, kerana dia tidak mahu kamu terbeban dengan karenahnya. saat kau pinta dia berlalu, dia pergi tanpa menyalahkan kamu, kerana dia benar-benar mengerti apa itu cinta.


[ Pernah adakah orang yang berbuat seperti di atas kepada kamu? Jika ada, jangan pernah mensia-siakan orang tersebut... kerana kamu akan menyesal melakukannya! ]

owkay? korang da baca? haaaaa.. ingat tu ya.. jangan sia2 kan orang tersebut owkay? nanti korang jugak yang melepas.. huhu.




♥ suka x? LIKE ae ♥


Like My Blog Fanpage

7 comments:

Anonymous said...

Ya ukhti, jika ada lelaki yang mahu berkawan denganmu. Katakanlah kepadanya: ''Aku tidak berkawan dengan mana-mana lelaki tanpa hala tuju...''

Ya ukhti, jika dia bersungguh-sungguh mahukan dirimu. Seharusnya dia tahu ada sebuah akad yang indah. Yang menghalalkan 'rasa' tadi dengan mudah. Maka, dia akan segera membawamu ke gerbang perkahwinan.

Ya ukhti, mahalkan dirimu. Bayarlah 'rasa' ini hanya dengan menjadi peneman yang halal untuknya.

Ya ukhti, jadilah diri yang solehah untuk mendapatkan dia yang soleh.

Anonymous said...

‎-Dating sekali sehari (kebiasaan)
-Dating ditempat yang tertentu
-Kena cover line, kalau kantoi malu.
-Makin erat, makin meningkat nafsu dan berkurang iman.

...Ini kelebihan cinta remaja, namun ia berbeza dengan cinta terhadap Allah

-Dating 5 kali sehari (boleh buat 'extra')
-Boleh dating dimana-mana sahaja, tapi lagi cantik kalau kat Rumah Allah.
-Tak payah cover line. Orang tengok pun sejuk hati memandang.
-Makin erat, makin meningkat iman makin jinak nafsu.

-Islam Itu Indah- i love islam..

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
arnissa said...

anonymous: erkkkk??

arnissa said...

anonymous:thanks ya..:)

Eyqa ayong said...

nice entry dear...heee

arnissa said...

@Eyqa ayong

ayong.. thnks dear... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright© All Rights Reserved by arnissastory.blogspot.com