Wednesday, March 7, 2012

10 Nasihat Untuk Pasangan Bercinta

assalamualaikum..

selamat petang you alls. owkay, firs of all.. anis nak mintak maaf banyak sebab anis xsempat nak blogwalking ke blog-blog yang da visit sini. sowie ae.. memang xsempat sangat2 niew. anis da nak final. nak kene ciapkan sume kije yang tergendala. haiyaa.. tolong anis meh..

owkay, petang2 gini tetibe jer ase cam nak share sedikit info nga korang2. info apew tuh? haaaa, bagi sesiapa yang tengah hot bercinta tuh .. anis nak share sedikit nasihat untuk pasangan kapel kat luar. hope korang dapat gunakan nasihat niew sebaik2 nyer kae. anis just sharing apew yang patut jer. jangan marah anis ya.

owkay, kat bawah niew nasihat-nasihat tuk mereka-mereka yang bercinta ya. baca betol-betol :

1. owkay, untuk pasangan kapel, anis shor kan janganlah korang membiarkan kemanisan bercinta tuh dihirup sebelum korang berkahwin dengan 'si dia'. kenape ae? sebab nyer nanti bile korang da kawin, lama2 nanti kemanisan cinta tuh makin berkurangan. sebab tuh la banyak pasangan kawin kejap jer, lepas tuh bercerai. tapi.. tapi..tapi kan, mintak dijauhkan lar perkara2 yang xelok tuh. hope bahagia sapa akhir hayat lar kan.

2. orait, secondly.. bile bercinta tuh biar lar dengan sekadar nyer. maksud nyer apew tuh? kae, maksud nyer.. bercinta tuh biar lar sedikit sahaja sebab nyer mungkin nanti 'si dia' bukan jodoh untukmu. ramai antara kite bercinta untuk suke2 jer kan? adew juga yang bercinta untuk mencari pasangan hidup. yang bercinta untuk carik pasangan hidup tuh da memang diorg nak kawin, nak kenal hati budi. tapi, bagi mereka yang bercinta dan tiada niat tuk kawin niew lar timbul nyer masalah nak bunuh diri, terjun bangunan bile da kecewa kerana putus cinta.

3. Jika ingin berbahagia seumur hidup, tahanlah diri untuk berbahagia sebelum korang berhak menjadi milik 'si dia'. sebab nyer, korang akan dapat kemanisan bercinta selepas kawin dan hanya 'si dia' yang berhak ke atas korang.

4. Jika korang menyintainya, binalah asas perkahwinan dengan tidak melaggar syariatNYA.

5. Kebahagiaan yang korang lihat sebelum berkahwin niew hanya lah palsu, yang hakikinya adalah selepas korang diijabkabulkan. best nyer kan bercinta selepas kawin? penah x korang bayangkan? heee, gatai lak anis niew kan.

6. Jika anda inginkan pasangan hidup yang terbaik untukmu, maka anda lah yang patut menjadi yang terbaik dahulu. sebab nyer.. ? jika korang jadi yang terbaik, pasangan anda mungkin akan mengagumi korang.

7. Membina keserasian sebelum berkahwin bukanlah dengan cara ber'dating', cukuplah sekadar korang tahu apa yang perlu korang tahu. heheee.. skema nyer ayat.

8. Yang kelapan, bercintalah untuk mencapai cintaNYA. paham dok?

9. owkay, yang niew part yang paling anis suke. bagi sesiapa yang masih belum bercinta, tahanlah diri korang untuk bercinta sehingga korang betol-betol yakin yang cinta tersebut membawa korang ke gerbang perkahwinan. sweet nyer kan? cinta selepas nikah..

10. Akhir sekali, jangan biarkan nafsumu dengan cinta yang tidak diterima disisi ALLAH, kerana nanti ALLAH akan tarik kebahagian darimu. nauzubillah.. mintak2 dijauhkan..

Setiap nasihat yang anis share niew mungkin tidak relevan tuk seseorang. Dan mungkin juga relevan kepada seseorang yang lain. so, renung2 kan dan selamat beramal. nasihat2 niew bukan nyer nak tunjuk yang anis niew baik kew apew, just sharing something yang berguna. maaf pada sesiapa yang xdapat terima entry niew..
:)

" Orang yang paling dicintai oleh Allah adalah orang yang paling berguna bagi orang lain "

Jom solat maghrib.. nak g claz lak. okaibai.. :)


♥ suka x? LIKE ae ♥


Like My Blog Fanpage

2 comments:

Sarah Mnasir said...

renung2 kan dan slamat beramal.. hehe :)

Nurul Anis said...

iya..selamat beramal..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright© All Rights Reserved by arnissastory.blogspot.com